lördag 18 oktober 2008

en vanlig dag på heroin

så börjar jag med att slöshoppa på itunes. Även om man kan kan bli skivaffärsnostalgisk och längta efter en eftermiddag inne hos Peter och gubbarna på Pet Sounds, eller bläddra runt på Papercut så slår itunes ändock det mesta i bekvämlighet. Samtidigt som jag skriver det här sitter programmet och laddar hem plattor med TV on the radio (blev nyfiken efter ett par monsterrecensioner i brittisk press), E.S.T. (insåg att jag inte hade nåt av deras material hemma, och bättre sent än aldrig), Glasvegas (för att se om jag tror på hypen. det verkar så än så länge), Perry Blake (en personlig favorit som jag hade missat en platta med) och Seasick Steve (mest för att hans skägg ser så mäktigt ut). Istället för gå ner på stan kan jag ordna det hemma i vardagsrummet med en kaffe för att lindra yrslet från igår. Fett najs, som min granne brukar uttrycka saken.

Etiketter: , , , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida