måndag 29 september 2008

spotify

vet inte om någon lyckades missa att Spotify gick upp häromsistens. som den borne skeptiker jag trots allt är muttrade jag mest tills jag faktiskt testade. Jävlar vad snabbt det går. Snabbare än min egen itunes, och då är det ändå streamat.
När man har hela världens musik direkt åtkombart från datorn, Nokia (och, gissar jag Sony-Ericsson alldeles strax) levererar mobiler där du kommer åt hur mycket musik som helst "gratis" och flera bredbandsbolag kollar på liknande lösningar undrar jag hur länge till folk överhuvudtaget kan tänka sig att betala för musik - innan de räknar med att det bara plötsligt ska finnas där, som det berömda "vatten i kran"-exemplet.
Men, det får andra fundera mer på. Själv har jag plöjt David Gilmours tidiga soloskivor. Bara en sån sak.

Etiketter: , ,

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida